1. februar 2013

Min første bårebukett


Min første bårebukett
31. januar 2013

I dag har vi laget bårebukett. Det var lærerik oppgave
som er viktig og kunne som en blomsterdekoratør.

Jeg startet som vanlig med å sette frem vase og finne materialene.
Der etter gjorde jeg alt klart. Rensket stilker og satte alt systematisk. 


Siden bårebuketten skal være flat bak, brukte jeg to solide greiner
med sypress helt bakerst. Fortsatte og fylle på med blomster og grønt.
Passet på og bruke en del mellomstikk og la blomstene i forskjellige høyder
slik at jeg fikk bygget den opp i riktig form, og slik at den fikk volum.
Avsluttet med å binde bårebuketten, snitte og sette den i vann.

Bilder underveis:



Resultat: 


Analyse:

Lange mot korte linjer
Runde mot avlange former
Lilla fargen blir dratt ut
Friske og matte farger
Glatt mot grov overflate
Bårebuketten har en dråpeform

Egenvurdering:

Jeg ble fornøyd med resultatet av bårebuketten. Men mer trening må
nok til for at jeg skal få den bedre til på kortere tid. Noen av stilkene til sypressene var litt
for korte, men det skal jeg passe bedre på neste gang. Jeg så etterpå at jeg kunne tatt en 
rose helt nede ved bindepunktet.

 Jaja, man lærer så lenge man lever ;-)

Ingen kommentarer: