16. mars 2013

Bårekrans


Bårekrans
15. Mars 2013

I dag fikk vi i oppgave å lage en utstilling til begravelse. Vi ble delt inn i to grupper. Og fikk tildelt oasis som var formet som kors, rund krans og hjerte. Min gruppe skulle bruke fargene lilla, hvit og grønn.
Jeg valte å lage bårekransen.

Her er en film som viser idéutvikling, produksjon og resultat:


Analyse:
Fargen på nelliken går igjen i kantene og ned i rosene, det gjør at kransen får en helhet.
Rosene har en glattere konsistens enn limoniumen og nellikene.
Limoniumen har en annen farge og er mindre enn de andre blomstene, det blir en kontrast.
Nellikene har en mattere konsistens enn rosene syntes jeg, men de passet sammen i arbeidet.
Alle materialene har en rund form, poppelen er også rund med den stikker mer oppover.
Limoniumen gjør at det blir luft i arbeidet.
Bårekransen har en rund form.

Egenvurdering:
Jeg ble fornøyd med resultatet og kunne godt tenke meg å lage bårekrans igjen.
Er rart å se hvordan kransen endrer seg i helheten bare man flytter på noen blomster.

4 kommentarer:

Blomstertua sa...

Flott krans, Hanne :)
Hilsen Inger

Susanne sa...

Dette e jo utrolig bra dokumentasjons form. kjempe flott og nydelig krans!

Gøril Vorland sa...

ÅÅÅÅÅ Hanne, Jeg blir så glad !!! Kjempeflott innlegg! Nydelig film.

Unknown sa...

Så mye flotte dekorasjoner du lager, og bilder du tar? Kan jeg låne et til facebook siden vår? Mvh Hilde Danielsen