4. april 2013

Påskearbeid


Påskearbeid
21. og 22. Mars 2013

De to siste dagene før påske laget vi arbeider til salg.
Jeg valgte å øve meg på å lage en konstruksjon. Når jeg bruker en konstruksjon
hjelper den å støtte buketten gir buketten riktig form og det ser bra ut.

Produksjon:


Resultat:


Analyse:

Form Linjer Overflate Farge

Form:
Buketten hadde en soppform med 90graders vinkel med håndtaket. Arbeidet hadde en god og rund form. Den runde formen på buketten blir gjentatt i de runde formene til blomstene.  Når buketten er rund er det den runde formen som dominerer.
Linjer:
De rette linjene på seljen dominerer mot de runde formene til rosene og nelliken. De rette og glatte linjene på seljen gir en klar kontrast mot de rette linjene på koralfernen. De rette linjene på konstruksjonen som er lagt i en rund form blir en kontrast mot det andre som er rundt i buketten.
Overflate:
Den glatte overflaten på nelliken, rosene og bladene på pistasjen dominerer mot den robuste konsistensen på koralfernen. Den glatte og rene overflaten til rosene gir en kontrast mot den ujevne overflaten til nelliken
Farge:
Jeg syntes den sterke rød/Orange fargen på rosene dominerer mest og gir en klar kontrast. Rosene har en sterkere og klarere farge enn nellikene, det utgir en kontrast i fargene. Pistasjen har en sterkere og klarere grønn farge enn koralfernen.
Volum:
Når jeg brukte mose til å legge ned i konstruksjonen var det lettere og lage luft og volum i arbeidet. Blomstene la seg fint der jeg la dem.
Rytme og balanse:
Buketten har en klar rund form, noe som gir en fin rytme, balanse og en harmonisk helhet.
Stil: Buketten er laget i dekorativ stil. Jeg brukte mange forskjellige materialer som gjorde at arbeidet ble dekorativt.

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Så flott!! Fine bilder :)
Hilsen Inger