3. oktober 2012


Prosjekt

27 og 28 September 2012

Jeg og Signy fikk i oppgave å lage noe ut av kvister som skulle 
settes/festes på et stativ. Vi skulle også bruke kontraster. Så vi 
valgte 2 kontraster.

Først begynte vi med å tenke litt hvordan vi skulle gjøre dette i tillegg til vi
tegnet 3 forskjellige skisser. Men vi fant fort ut at det vi skulle lage ikke ble helt likt
som på skissene.

Læreren kom med ulike forslag, så det gikk ikke lang tid før vi var i gang.

Så bøyde vi stengene på stativet og begynte og feste kvister. Kvistene festet vi med rød ståltråd.


Vi hadde to store vaser med kvister, og alt skulle festes på.


Så fikk vil alle kvistene på.


Etter at vi hadde festet alle kvistene slik vi skulle ha dem, så var det litt frem og
tilbake om hvordan vi skulle bruke kontrastene. Kvistene
skulle ligge i rette linjer. Vi fikk litt hjelp av læreren
til å finne ut hvordan vi skulle gjøre det.

Vi brukte runde kontraster, som var røde epler. Vi festet en del helt opp i toppen
av kvistene, så laget vi en sirkel av epler som vi festet litt lenger nede
med ståltråd.
Så brukte vi buet grønne linjer. Den grønne blomsten(den buete linjen
hadde først blomster på seg, men vi syntes det så bedre ut
når vi klippet de av.

Kvistene har grov overflate.
Eplene har en glatt overflate.

Resultatet:


Kontraster: Rett mot buet, runde, farge.

Jeg syntes dette var en helt grei oppgave. Lærerik var den også. Noe utenom det andre
vi hadde gjort. Syntes det var litt vanskelig og finne ut hvordan vi
skulle bruke kontrastene slik at det så bra ut.

Jeg syntes det kunne sett bedre ut, men er fornøyd
med sånn det er.

Vi valgte å gjøre det på denne måten fordi det virket interessant.



Kompetanse mål

Produksjon:

  1. Planlegge, gjennomføre og vurdere eget grunnleggende  arbeid med ulike råvarer.
  2. Lage faglige produkt i ulike stiler, uttrykk og teknikker.
  3. Eksperimentere med levende materialer og Stiler, utykk, teknikker og redskaper
Produktutvikling:
  1. Konkretisere og begrunne idé, design og arbeidsprosess i eget arbeid.
  2. Forklare varebehandling og gi relevant informasjon om blomster, planter og produkt


-Hanne

Ingen kommentarer: