28. november 2012


Produksjon på skolen

27. November 2012

I dag fikk vi en oppgave der vi skulle lage dekorative dekorasjoner
til OD dagen på Bergeland videregående skole.
Vi skulle lage 4 dekorasjoner, en av dem skulle vi få vurdering på.
Jeg fikk laget 3 dekorasjoner, så leverte jeg en av dem inn til vurdering.

Jeg føler jeg fikk lært litt i dag. Kom litt mer inni det med å plassere det
grønne for å få formen på dekorasjonen.
Fikk også litt til det med plasseringer av farger. Det at jeg skulle
gruppere dem etter farge, og at vi skulle ha en farge
som viste seg mer en de andre.

Prøvde meg litt frem og tilbake, men følte jeg fikk et helt
greit resultat til slutt:

(Den første dekorasjonen leverte jeg inn til vurdering)




---


Denne følte jeg at jeg kunne jobbet
litt mer med, men hadde ikke tid til det.


---






Hva har du gjort for å nå målene fra læreplanen som vi har jobbet med denne uken?

Jeg har planlagt og gjennomført arbeidet mitt.
Jeg eksperimenterte med levende materialer og stiler. Jeg hadde en
dekorasjon der detaljene var hvite, og to av dekorasjonene var i lilla.
Jeg har prøvd og få mest mulig utav hvert material. I tillegg bruker
jeg verktøyet på en forsvarlig måte.

Målene:

Planlegge, gjennomføre og vurdere egne grunnleggende arbeid med ulike råvarer.

Eksperimentere med levende materialer og stiler,
uttrykk, teknikker og redskaper.

Bruke materialene på en økonomisk måte.

Bruke verktøy, materialer og teknikker på hensiktsmessig og forsvarlig måte.


Hva har du lært om
kalkulasjon?


Hvor for er det så viktig å være økonomisk i
blomsterbutikk?
Blomster er dyre, så det er viktig å bruke alt du kan
av materialene slik at man kaster minst mulig. 



-Hanne Vassbø

1 kommentar:

Gøril Vorland sa...

BRA ! Hanne her har du fått med deg mye. Flott at du har med målene som vi jobbe med denne uken !