29. november 2012


Produksjon på skolen

29.11.12

Advent Dekorasjon
I dag på skolen lagde jeg først en dekorasjon. Jobbet en del med det grønne for å få riktig form på dekorasjonen. Som grønt material brukte jeg krus sypress. La inn Lilla limonium inn i mellom det grønne for å få helheten i dekorasjonen. På toppen har jeg 3 Memory lane roser. Har dekorert med lilla stjerner og kongler.

Prosessen: 


Resultat:




Krans
Jeg lærte å lage krans i dag. Det har jeg aldri gjort før.
Så det var utfordrende i starten. Jeg startet med å hente einar, for og så
klippe den opp i de størrelsene jeg ville ha de. Så tok jeg og la et lag med edelgran på halmringen
og surret ståltråd over slik at edelgranen satt godt festet. Så la jeg på et nytt lag med edelgran slik at
jeg skjulte ståltråden fra forrige lag. Og sånn fortsatte jeg til jeg kom helt rundt og fikk dekket alt halmen.
Etterpå dekorerte jeg kransen med kongler og lilla stjerner.
Jeg brukte: halmring, edelgran, ståltråd, stjerner og kongler.






Målene:

-Planlegge, gjennomføre og vurdere egne grunnleggende arbeid med ulike råvarer.
-Eksperimentere med levende materialer og stiler,
uttrykk, teknikker og redskaper.
-Bruke materialene på en økonomisk måte.
-Bruke verktøy, materialer og teknikker på hensiktsmessig og forsvarlig måte.

-Hanne Vassbø

1 kommentar:

Blomstertua sa...

Kjempebra:) Hilsen Inger